Sla je zonne-energie op met een thuisbatterij
Waarom kiezen voor een
thuisbatterij?
jaar ervaring
tevreden klanten
geplaatst vermogen
Ons favoriete thuisbatterij merk: Huawei
LUNA2000 – 5 kWh
- 5 kWh bruikbare energie
- 10 jaar productgarantie
- 670 x 150 x 600 mm
- 63,8 kg
- Standaard op grond
- Lithium ijzerfosfaat
LUNA2000 – 10 kWh
- 10 kWh bruikbare energie
- 10 jaar productgarantie
- 670 x 150 x 960 mm
- 113,8 kg
- Standaard op grond
- Lithium ijzerfosfaat
LUNA2000 – 15 kWh
- 15 kWh bruikbare energie
- 10 jaar productgarantie
- 670 x 150 x 1320 mm
- 163,8 kg
- Standaard op grond
- Lithium ijzerfosfaat
Een thuisbatterij installeren in
9 stappen
1Netbeheerder
Na de keuring ontvang je van ons het stappenplan voor het aanmelden van jouw zonnepanelen en/of batterij bij Fluvius. Je bent verplicht dit te doen binnen 30 dagen na keuring!
2Facturatie
Je ontvangt jouw factuur per mail de week na installatie. We vragen je om deze zo snel mogelijk te betalen zodat we snel kunnen starten met de volgende stappen.
3Keuring
Direct na de installatie vragen we de keuring aan. De keurder neemt rechtstreeks contact met je op om een afspraak in te plannen.
4Monitoring
Je omvormer wordt online geregistreerd zodat je je energieproductie en opslag eenvoudig kunt opvolgen. We bezorgen de inloggegevens en een duidelijke uitleg over de werking van je installatie.
5Installatie
Onze plaatsers en elektriciens geven je graag een woordje uitleg over jouw thuisbatterij.
6Planning
Zodra je dossier volledig is, bellen we je op om een montagedatum vast te leggen.
7Validatie
We nemen je dossier zowel administratief als technisch onder de loep en houden je op de hoogte van de voortgang.
8Offerte
Je ontvangt een voorstel op maat, inclusief technische fiches en garantievoorwaarden van de materialen.
9Afspraak
Samen plannen we een afspraak in waarbij een energieadviseur ter plaatse komt om jouw wensen en de mogelijke oplossingen persoonlijk te bespreken.
Maak je batterij slim!
Wat klanten zeggen over
onze thuisbatterijen
+10.000
stralende installaties
Veelgestelde vragen over thuisbatterijen
Mogelijk is de keurder de installatie vergeten aan te zetten. Hoe los je dit op?
Huawei omvormers
1. Controleer eerst of de schakelaar van de batterij aanstaat. Deze bevindt zich rechtsboven.
2. Zorg ervoor dat de draaischakelaar van de omvormer op ‘ON’ staat.
3. Controleer of de PV-automaat aanstaat.
Solis RHI omvormers
1. Controleer of de batterij aanstaat. Achteraan de batterij vind je twee blauwe automaten; zorg dat deze aanstaan. Mogelijk moet je een schroefje losmaken om bij de automaten te komen.
Brandt er een oranje lampje aan de voorkant van de batterij? Neem dan contact op met onze technische dienst via [email protected] of 011 81 20 88.
2. Controleer of de draaischakelaar links onder de omvormer op ‘ON’ staat. Als de omvormer uit staat, kan het gebeuren dat je batterij ontladen wordt door je verbruik en merk je ook dat de zonnepanelen geen energie opwekken.
Solis RAI omvormers
1. Controleer of de batterij aanstaat. Achteraan de batterij vind je twee blauwe automaten; zorg dat deze aanstaan. Mogelijk moet je een schroefje losmaken om bij de automaten te komen.
Brandt er een oranje lampje aan de voorkant van de batterij? Neem dan contact op met onze technische dienst via [email protected] of 011 81 20 88.
2. Zorg dat de automaat van de omvormer in de elektriciteitskast aanstaat. Deze is vaak aangeduid met ‘PV’ of ‘Batterij’.
Voorzie op de dag van de installatie een parkeerruimte van ongeveer 15 meter voor onze bestelwagens. Dit kan betekenen dat je een parkeerverbod moet aanvragen bij je gemeente.
Als een hoogtewerker nodig is voor de installatie, kan deze tot twee dagen voor de geplande datum geleverd worden. Na de installatie kan de hoogtewerker nog twee dagen blijven staan, voordat deze weer wordt opgehaald.
Tijdens de installatie zijn we genoodzaakt je elektriciteit 1 tot 2 uur af te schakelen.
Zorg dat je je WiFi-wachtwoord bij de hand hebt op de dag van de installatie; onze technici hebben dit nodig.
Als je installatie niet-conform werd verklaard, nemen we contact met je op om de nodige aanpassingen in orde te brengen.
Is de aarding niet conform? Deze maakt deel uit van je huisinstallatie en moet altijd in orde zijn. Je kunt ervoor kiezen dit zelf aan te passen of het door Insaver te laten doen. Als je voor een andere partner kiest, ontvangen we graag een bevestiging zodra de aarding in orde is, zodat wij de herkeuring van je installatie kunnen aanvragen. Let op: de kosten voor de herkeuring zijn in dit geval voor jouw rekening.
Eventuele andere inbreuken zullen door onze technici worden verholpen. We nemen zo snel mogelijk telefonisch contact met je op om een interventie in te plannen. Na een succesvolle interventie vragen we de herkeuring voor je aan.